torsdag 24 maj 2012

Det finns hopp för sommaren :)

Jag har ett stressigt liv just nu, så stressigt att magen igår sa upp sig och jag låg på golvet i ren protest. Vissa dagar då livet inte vill som jag själv tycker jag att det är okej att ligga på golvet en hel kväll. Idag är det bättre, kanske för att det varit långt över 20 grader hela dagen och för att solen varit framme. Kanske också för att jag just nu sitter i shorts och linne, solen skiner och det är apvarmt ute. Klockan är snart 21.00. Jag gillar Piteås underbara ljus på sommaren. Jag tror det är detta som gör att jag idag orkar lite mer än vad jag gjorde den gråa dagen som igår.

Anledningen till mitt stressiga liv är att jag jobbar 100%, pluggar 100% och tränar varje dag på det. Fast jag insåg igår att det inte håller att träna, när allt annat också är ivägen. Så idag tog jag cykelturen på 12KM från jobbet som träning. Kändes faktiskt OK. Om en vecka har jag tenta, sen ska jag börja leva igen. Bara njuta av att faktiskt lagligt kunna ligga på golvet en hel kväll om jag så vill. Jag längtar. Just nu har jag lagt juridiken på hyllan fram tills på måndag, eller iaf lagövningarna. Läsa i boken måste jag nog ändå i helgen. Imorgon hade jag tänkt börja skriva på inlämningen till kriminologin som ska vara klar tisdag. Det är nog bra att min älskling jobbar kväll imorgon!
<3

1 kommentar:

  1. Du är så duktig Elina, lycka till med tenta och inlämning! Snart, snart får du lov från plugget! Tycker om dig så vännen, puss!

    SvaraRadera