måndag 26 september 2011

Det lilla hjärtat, det pulserar än

jag sitter på ett tåg
i en ödslig vagn
och det luktar lite dig om mig


För ett år sedan ungefär skrev jag detta och jag kommer så väl ihåg ögonblicket då jag skrev det. Jag hade precis kommit hem till Hjälmared igen efter en hemresehelg i Piteå, minnena från sommaren gjorde sig påmind i varenda steg jag tog hemma och den sista kvällen för sommaren var fantastisk. Så kom den sista kvällen för helgen, söndagen den 19 september. Minst lika underbar och fin som den sista kvällen innan flytten. Varm gick jag och la mig, lite ledsen över att behöva åka ifrån allt. Lite glad över att komma tillbaka till Hjälmared.

Och än idag blir jag lika varm och glad av dessa ögonblick och saker påminner mig fortfarande om kvällarna som var så underbara. Och någonting säger mig att det kommer bli minst lika bra framöver! Jag hoppas att detta stämmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar