söndag 11 september 2011

Stackars han som aldrig gråter - fast han släpar på ett höghus

Nu är det dags att skriva något i positiv bemärkelse på denna blogg, det har ju inte riktigt varit överflöd av det på senaste tiden. Men jag har haft den bästa helgen på mycket länge och det är jag fantastiskt glad över. Förra veckan var ju inget att hänga i julgranen så att säga. Det var längesen jag kände mig så knockad av situationen som jag gjorde då. Jag är tacksam och glad över att den är över!

Fredagen började som resten av veckan i panik, varför finns det inget att göra!! Men jag tog tag i livet, klev upp och köpte en tröja på stan. Kändes bra i mig, mindre bra i börsen.
Tränade två timmar innan middagen, käkade middag och tränade igen. Fick panik och ringde Per. Så fantastiskt att han var hemma, jag och mor åkte dit. Där pratade vi länge och åt gott fika. Så fint och så bra!

Lördagen började med träning, fantastiskt. Sen cyklade jag till ICA för att fixa till mor, städade.
Sen hade jag så tur att jag blev bjuden på middag av fina Elin i Hortlax. Det var sjukt god mat hon bjöd på, trevliga samtal och många skratt. Vidare till Josse där det bjöds på massa gott, fina samtal, skratt och rätt så mycket allvar. Jag höll även ett marsvin för första gången!

Dagen idag började med ett besök i kyrkan, som övergick i släktträtt i Hemmings. Mycket trevligt. Är ju inte varje dag som man träffar släkten. Men idag gjordes det och det blev prat om de allra konstigaste saker. Det var trevligt och mycket varmt ute. Slutade med att soffan sprack och några skratt kom där.
Sen skulle det tas kort på kusiner och tremänningar, hahaha!
Ikväll har jag haft det grymt bra, sprungit intervaller, pratat i telefon och blivit alldeles varm, legat i soffan och läst en tidning, kollat på sportspegeln, IDOL och lagat pizza. Snart ska jag ta och sova, det är en kort dag imorgon med träning 16.30. Dessutom fyller mammsen år!
Ska ringa några samtal och springa, det är min dag innan handbollsträningen.

Jag känner att jag klättrar uppåt, det känns grymt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar