onsdag 21 december 2011

Framtidsångest

Jag har just nu så mycket ångest inför framtiden att till och med min alldeles enormt lugna och cooola granne blir stressad av att titta på mig.
Det finns så mycket i livet som jag skulle vilja hinna med, som jag vet att jag MÅSTE göra och saker som jag verkligen borde göra.

Först och främst måste jag ta tag i just livet, vilket inte alltid är en rolig utmaning. Detta är mindre roligt därför att jag egentligen vet vad jag vill, men den viljan är ibland sjukt svår att genomföra. Jag önskar att det bara var att göra! Men riktigt så enkelt är det inte.

Sen har min allra kära vän Lina sagt något klokt för en tid sedan:
"Kanske måste man inse att tiden den också går och den tiden som har varit, den var bra. Men man måste också gå vidare"
Så huvvades klok vän jag har!

Och jag vill träffa Julia, allas vår fantastiska Julia! Åh, det finns så mycket jag vill!
Men nu är det jul och för första gången i livet gillar jag det och nästan längtar. Ska bli så sjukt mysigt!

Men innan allt detta, måste jag ställa mig den jobbiga frågan:
Vad vill jag egentligen med livet?

1 kommentar: