torsdag 8 december 2011

You make me smile!

Man kan väl säga att det verkligen blåser medvind i livet just nu och jag kan sannerligen säga att det är såååå skönt och det känns som att jag är värd det efter alla dessa motgångar i höst!

Idag kom beskedet jag väntat på sååå länge, jag ska nämligen börja plugga till våren i Luleå. Juridisk översiktskurs blir det först och andra perioden blir det psykologi och stresshantering. Känns sååå skönt att äntligen ha något bestämt för framtiden, något att vänta på och någon anledning att vakna på morgonen. Jag kommer äntligen vara en i samhället och någon med sysselsättning. Jag är inte längre längst ner på skalan av människor!

Hösten slutar minst sagt hundra gånger bättre än hur den började. Jag är så glad för alla människor som kommit in, så glad för de gamla jag har kvar. Jag är så glad att jag har en framtid planerad. Jag är så glad för att jag har ett jobb i Skellefteå och så glad att jag har någon som får mig att le där nere. Jag är så glad för att jag kan åka till alingsås och ha det grymt bra där också!

Idag kom dock ett litet bakslag för min del också, men det är något jag länge egentligen vetat. Så det är inte så mycket som drar ner på glädjen just nu. Inom en snar framtid kommer jag att få veta vad som är fel på knät, en operation är inplanerad. Ska bli skönt att få skiten ur världen efter detta.

Nu ska jag ränka ner de få timmarna till helgen, den ska spenderas i Skellefteå. Härliga tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar