torsdag 19 januari 2012

Om att vara nöjd med livet som är

Efter de senaste dagarnas incidenter ska jag alltid vara glad över livet och aldrig klaga. Eller aldrig kanske var att ta i, men inte klaga för något litet. Som att exempelvis jag inte har något jobb eller något att göra.
Men tusan, jag har ett hus att bo i, mat på bordet, en fantastisk pojkvän, underbara vänner, sport att träna och dans att dansa. Och vad spelar det för roll egentligen om jag går upp några kilon, inte är snygg och inte dansar så bra som jag skulle vilja. Jag har allt jag vill ha och därför spelar inte dessa saker någon egentlig roll!

Vad är det egentligen som har hänt?
Jo, jag har i princip bott på akuten de två senaste dagarna. Paniken över att jag har haft så ont i magen har varit stor och ingen har kunnat säga vad det varit. Men de har trott att blindtarmen spökat. Så idag fick jag veta att jag har en cysta på ena äggstocken som orsakat allt skit som gjort att jag inte kunnat leva eller sova. De tror att den inte är farlig och jag hoppas dom har rätt. Blir smärtan värre så måste vi åka till Sunderbyn för att mest troligt bli inlagd där och sen kolla vad dom vill göra med min onda mage. Men just nu blir den inte värre, snarare möjligen lite mindre och förhoppningsvis går den bort av sig själv. Jag ber till Gud att det ska gå om!!

Detta har fått mig att inse att livet är livet och det är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar