onsdag 1 februari 2012

Förmågan att kunna titta både framåt och bakåt, men oförmågan att kunna leva nu

Jag har vigt mitt liv åt plugg, eller njaa, men just nu känns det faktiskt så. I en veckas tid har jag bara suttit och läst om avvikandes sociologi, om Becker, Hilte och alla dessa teorier. Det roliga, eller kanske mindre roliga, är att jag inte ens förstår nånting. Utan när jag läser vad jag skrivit i min lilla(stora) rapport så ser jag där bara ord, utan speciella sammanhang.

Tur att jag i denna tristess kan se både bakåt och framåt. Bakåt på en otroligt fin helg, med tjejmys, vindruvor, tv, popcorn, god mat, god kaka och lite tårar på fredagkväll.
Och ett statsbesök, en fika, god middag och dans på lördagkväll. Allt avslutades med en mysig dag tillsammans med min underbara Tobbe på söndagen.

Och framåt på en fin helg, som börjar redan imorgon i Skellefteå, som övergår till Ö-vik och dans fredag, lördag. Mysigt boende med massa dansare på luftmadrass och många kramar. Jag längtar.
Så ikväll ska jag träna och packa... MEN först, plugga i några timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar