måndag 2 april 2012

Finafina Alingsås

Hm, det slog mig idag att det inte gör lika ont att titta på bilder från Hjälmared och på alla fina vänner jag hade och fortfarande har. Självklart saknar jag allt och den finafina tiden vi hade där, men sen har jag också kontakt med de vänner jag också ville ha kontakt med. Så det är det viktigaste. Sindi fick jag ju faktiskt träffa förra veckan och det var ju bara sååå underbart!
Och jag har ju faktiskt den tron att jag tror att bara man vill, så kan man vara vänner för livet trots att det är 120 mil mellan oss. Bara viljan finns. Det sägs ju att vänner är som stjärnor och så kanske det är!
Men jag ska inte sticka under stolen med att jag fortfarande drömmer om att en dag bo där, i alla fall för ett år. Jag drömmer fortfarande om att cykla förbi ån och in till Hälsostudion för att träna, jag drömmer om att gå på Maxi och fundera vad vi ska köpa för käk. Och framförallt drömmer jag om att en dag dansa på Alingsåsparken eller Boråsparken igen, det är ren och skär lycka.

Men jag vet att jag har en underbar pojkvän som jag också drömmer om att skapa ett liv med. Jag har fantastiska vänner här uppe också. Jag har fantastiska vänner i övriga landet. Jag vet att jag ska vara glad över det jag har här och nu, men jag kan faktiskt inte låta bli att drömma och fantisera om att faktiskt en dag bo i Alingsås igen. Förhoppningsvis kan det en dag bli med min kära Tobbe!

3 kommentarer:

  1. Så nice att vi är två som drömmer om att bosätta oss där. :) kan vi träna på hälsostudion och handla på maxi tillsammans. ;) puss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Lina, det kan vi! Bo på en gård bredvid varndra, nära vattnet och en fin löprunda! Och våra barn, dom kan få leka i sandlådan tillsammans ;) Det låter som en alldeles utmärkt plan tycker jag :D Puss!

      Radera
  2. En gård, käre tid Elina. När i all världen skulle jag bo på en gård. Haha. Det andra låter bra! ;) puss!

    SvaraRadera