onsdag 15 december 2010

Minnen från Hjälmared


Efter att ha ägnat en hel halvtimma till att titta igenom X-antal bilder från det senaste halvåret har jag nu insett och kommit fram till att jag precis levt och lever i det bästa halvåret i mitt nu 20-åriga liv. Det är en fantastisk upptäckt och det är underbart att jag verkligen får vara med om detta. Det är knappt så man förstår det själv.

För sex månader sedan stod jag på ett flak, solen sken och jag svettades, jag skrek och sjöng om studentens lyckliga dagar. Jag hade ingen tanke på vad hösten skulle komma att erbjuda, jag var inte ens säker på om Hjälmared var det rätta. DÅ var jag lyckligast i världen

För fem månader sedan jobbade jag och slet för att knapra ihop några slantar till höstens aktiviteter. Även här var jag osäker på vad som komma skulle. Jag festade på helgerna. Solen gick aldrig ned och jag tittade på Lars Winnerbäck. Livet ägde.

För fyra månader sedan hade jag bestämt mig, Hjälmared var mitt mål och jag var glad att jag bestämt mig för vad jag skulle göra av mitt liv. Flyttlasset gick och jag lämnade mina vänner kvar i Piteå. Det kändes tråkigt att lämna dem. Dagen innan hade jag haft den bästa kvällen på hela sommaren. Den var fin, men även bra saker har sina slut. Jag var säker på att det skulle bli bra detta!

För tre månader sedan var klassen fortfarande riktigt ny och jag trivdes som fisken i vattnet. Lektionerna var intressanta, dyrön var fantastisk och livet lekte mer än någonsin. Jag älskade mitt nya hem.

För två-en månad sen levde livet.

Idag lever livet lika mycket, allt känns så långt bort. Men det var bara fyra månader sedan vi började här. Det har verkligen varit de bästa fyra månaderna i mitt liv. Jag älskar det. Livet leker verkligen. Jag kunde inte ha haft ett bättre ställe att vara på. Jag är så fantastiskt glad att jag fått träffa alla fina vänner jag har.

JAG ÄLSKAR DET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar