måndag 9 maj 2011

En vecka i Italien


Oj, en vecka i Italien med den bästa klassen går knappt skriva om utan måste nästan upplevas för att få den riktiga känslan. Ska göra ett försök :)

På måndagen anläde vi till ett åskande Italien och Bose. Middagen åts, var fantastiskt hungrig och sedan var det bara att gå i säng med en gång. Klockan stod nämligen på 05.00!!!
05.15 klev vi upp, åt en frukost bestående av torra mackor och marmelad. Fantastiskt äcklig.
Gudstjänst klockan sex och sedan en prommis som avslutades med att vila middag i en timma.
Vi hade sedan möte med nunna och sedan gudstjänst. Efter det var det luch 13.00. DÖDSHUNGRIG slängde jag i mig vad jag trodde var huvudrätten, men det skulle sedan visa sig vara två rätter till. Mätt blev jag.
Vi vandrade mer, träffade en munk och sedan gudstjänst och middagn 19.00. DÖDSHUNGRIG igen.
Såhär fortsatte dagarna på klostret, fick en skymt av alperna och det var vackert. Vandrade och träffade ormar. Solen sken och sken.

Torsdag satte vi oss på bussen till Genova och åkte genom det vackraste landskapet jag någonsin skådat. Det var berg, berg och berg. Heeeeelt fantastiskt.
Väl framme var det mat som gällde, temperaturen var något varmare och det var hääärligt.
Maten var en besvikelse, för att bli mätt var det bara Pizza som gällde alltså. Denna fruktansvärda mat fick gå i alla fall.
Glassen var dock gooooood!!

Genova var läskigt, massa underliga gator och folk. Men det var fint också, vid hamnen. Och det var varmt, gräsligt varmt också. Men mycket härligt, gick i shorts och linne sent in på natten

Fredag var det vandring mellan två byar. Så vi åkte ut mot havet och gick i bergen. Tog två timmar och det var inte nådig terräng alltså. Helt sjukt varmt och minst 1000 trappsteg att bestiga. Men gaaalet vilken utsikt vi hade, det var heeelt sjukt fint. Väl framme fick vi smaka på glass och mat. Båt tillbaka, där bad och sol väntade på oss. Medelhavet var skönt!
Till middag fick jag det äckligaste jag ätit, POTATISPASTA!! VIDRIGT!

Söndag bar det vidare mot Bergamo, vilken vacker stad. Här hade jag gärna spenderat mer tid. MAten var hur god som helst, pasta denna gången. Vi gick sen upp till gamla stan för att kolla på utsikten och bara njuta av sista tiden i Italien.

Jag har haft det så sjukt bra i veckan, jag har den bästa klassen och jag älskar svensk mat. Jag älskar också att kunna dricka vatten ur kranen, att man kan gå i shorts och linne klockan tio och jag älskar mina vänner. Jag älskar Sverige och jag ska ta vara på den sista tiden här nere. Den kommer bli grym!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar