fredag 13 maj 2011

Näst sista helgen

Det har varit en bra dag idag, solen har skinit samtidigt som regnet tagit över ibland. Men skönt att vila från solen ett tag.

Jag har predikat för första gången i mitt liv idag och det gick bra och det var roligt. Kan absolut göra det igen alltså! Predikan handlade om tacksamhet över året som jag varit med om. Jag vet att jag tjatar om denna tacksamhet och om detta år. Men jag tror inte att det är någon som kan förstå hur bra jag har haft det och hur lycklig jag har varit över att lärt känna alla dessa människor som faktiskt blivit en del av mitt liv.
Det känns fruktansvärt att umgås med alla dessa varje dag och sedan nu bara att de skall slitas ifrån mig. Jag hoppas att vi ses efter året igen...

Tre rättersmiddag har vi gjort idag, lyxat till det lite i vardagen. Även fast det är helg!
Till förrätt blev det räkor, advokado, macka, lax och creme fraise!
Till varmrätt blev det fläskfile med ost, chilisås och salami. Till det hade vi sallad och potatis till dem som ville.
Efterrätten blev fruktsallad och glass den som ville.
Vilken kväll alltså! God mat, fint sällskap, fina minnen, många skratt och en tråkig film.
Tråkigt att jag blev så trött, hade tänkt sova nu.
Kvällen har verkligen varit toppen.

Nu är vi inne på Hjälmareds näst sista helg och det känns i hela kroppen. Känns inte riktigt lika roligt om det alltid brukar göra. Men samtidigt tar jag vara på tiden som är kvar och gör den fantastisk.
Imorgon är det scones med Julia och Lina till frukost, sedan ska jag till stan, ut och springa, käka middag och mysa framför ESC. Blir en skön lördag.
Söndag bär det av mot Pingst för gudstjänst, lunch på staden och sedan ska vi grilla i Töllsjö. Efter denna fantastiska dag avslutar vi den med dans i Alingsåsparken till SANNEX.
Vilken helg!

Sov gott, syns imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar