onsdag 12 oktober 2011

Ack du Piteå, vad ska bli av mig?

Galet alltså hur livet kan bli. Jag har den senaste halvtimmen suttit och läst igenom min blogg sen i somras och då var det verkligenverkligen inget alternativ att bo kvar i norr. Det var som rena pesten att bo här uppe. Alingsås var liksom det enda som fanns på min karta. Planen var att efter 3 aug åka till Alingsås och bosätta mig där. Idag är det 12 oktober och vart befinner jag mig i livet?

Jo, jag kom inte längre än till Bölebyn, Piteå. Men jag trivs ändå, trots att jag inte har så mycket att göra. Eller så många vänner eller så många alternativ, så trivs jag. Visst, jag kanske är bekväm och folk tycker att jag gett upp för tidigt? Eller helt enkelt dum i huvudet? Ja, då får jag väl vara det. Men just nu är jag här, i norr och försöker komma på vad som ska bli av livet! Jag hade absolut önskat mig ett jobb i Alingsås, men denna gång gick det inte.
Och sindi har lovat att vi kommer vara vänner ändå och då tror jag på det!

Och jag är glad över både gamla och nyfunna vänner i Piteå. De är så otroligt fantastiska, så vad gjorde jag utan dem? Och vad gjorde jag utan handbollen?
Och jag är glad över vännerna jag har i Skellefteå, över helgen som var. Och över de helger vi framöver kommer skratta hysteriskt! Och kanske till och med flytta dit!
Jag drar dit jobben kommer!

Ja, ack du Piteå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar