måndag 17 oktober 2011

Lev det liv som blev

Det är så konstigt det där med olika människor, hur de kan påverka en menar jag! Just nu har jag bara underbara människor kring mig som gör mig så glad och får mig att inse att trots att livet kan kännas sådär sjukt ruttet ibland, så är det ändå så sjukt värt att leva.

Idag har jag skrivit med Lina lite och hon får mig på ständigt bra humör. Om en månad är hon här i hela fem dagar och på den tiden ska jag få henne så kär i Norrland att hon inte vill vara härifrån en sekund. Så fantastiskt om en av mina bästa vänner kunde bo här uppe, då skulle vi kunna träffas när vi vill. För i Norrland är finns inga avstånd.

Hon påminde mig också om ett citat som vi fick på Hjälmared "Lev det liv som blev". Ibland får man citat, lägger undan det för att det inte betydde något. En stund senare, några månader, hittar man det igen och helt plötsligt får det en annan betydelse. Så är det med detta citat.
Ibland kan jag nu sitta och gräma mig över att livet inte blev som jag ville denna hösten, men jag får helt enkelt påminna mig om att jag får leva det liv som blev och vara glad att jag faktiskt fått chansen att leva det!
Detta är något jag får fundera mer över!

Idag är jag sjukt trött och har varit det hela dagen. Vaknade klockan sex imorse, snacka om att jag börjar bli gammal! Längtar som skrutt till helgen, den ska spenderas hela i Skell och sedan ska jag spela match hemma på söndag. Fantastiska helg!

1 kommentar:

  1. Tänk att det passar så fantastiskt in på oss båda. Vi är och har varit väldigt lika senaste månaderna Elina.. Blir så glad när jag hittar något sådant klockrent citat, och som tidigare inte betydde nåt speciellt alls, men som nu har en desto djupare innebörd. Att om en månad, då kommer jag! Ser fram emot palt, kyla och DIG!

    SvaraRadera