fredag 11 november 2011

Hösten 2011

Lite tankar såhär på morgonkvisten(jag vet att det är förmiddag egentligen).

En hel höst har snart gått, en höst som VERKLIGEN varit sååå mycket mer annorlunda än jag någonsin kunnat förestämma mig. En höst som gått i arbetslöshetens tecken, även fast jag själv påstår att jag tränar på heltid. En höst som jag inte ens packat upp mina flyttsaker på, jag vill nämligen inte inse att jag har flyttat hem, dock bara på obestämd framtid. En höst då tankarna flugit hit och dit. En höst då ett skadat knä tagit över många tankar. En höst då sjukhusbesök varit mer än på länge. En höst då framtiden varit mer i fokus är nutiden. En höst då jag många gånger bara velat packa ihop mina grejer och lämna jorden.

Men det har varit en höst med många glädjeämnen också. En höst så skratt på riktigt gjort sig hemmastad hos mig. En höst då jag lärt mig vad riktigt mys och misstolkningar kan innebär. En höst då jag ensam vågade åka till Skellefteå för att därifrån gå tillsammans med många nyfunna vänner. En höst då jag vågat lita på människor mer än någon gång förut. En höst med oerhört mycket dans i fokus. En höst då jag lärt mig att norr faktiskt är mycket bra. En höst då jag varit fruktansvärt glad i mina nyfunna vänner. En höst då jag uppskattat mina gamla vänner mer än någonson. En höst då jag fått tillbaka en otroligt fin kontakt med en vän. En höst då jag druckit spetsad cola och skrattat tills jag gråtit vid ett köksbord bara sådär.

Och om man nu gör en sammanställning av detta. Vad som blev mer och vad som blev mindre. Så blev det positiva sidan större. Detta måste ju innebära att jag trots allt haft en megabra höst och inte har så mycket att klaga på.

Och i framtiden vill jag plugga kriminologi, hälsa på Julia i Etiopien, Lina i Hawaii, Iza på Mallocra och dessutom dansa en hel vecka på Öland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar