måndag 28 november 2011

När du skrattar dansar din själ

Efter att ha haft finaste Lina här i nästan en vecka känns allt lite tomt nu när hon åkt. Och de som känner oss måste ju nästan förstå hur mycket vi har skrattat, speciellt när vi skulle sova i lördags.

Lina anlände till vår kära by onsdag natt, så direkt i säng blev det.
Torsdagen bjöd på en liten tripp till vår kära stad där det blev en mysig fika i två timmar och sedan käkades det palt hos min fina farmor. Det blev lite kaosartat, men allt klarade sig fint. Vi åkte tidigare hem och kollade på Bonde Söker Fru och myste lite fint i soffan.

Fredagen bjöd på ett litet äventyr, vi åkte till Valls för att kolla skidspår och gå uppför skidbacken. Faschinerade Lina blev helt lyrisk av all den fina konstsnön som gjorts och spåret som fanns. Och dessutom skidåkarna som en efter en åkte förbi. Vi gick uppför backen, nerför igen och sedan åkte vi till grisan för att springa två varv. Väl hemma duschade vi, kollade in stan en gång till och sedan kalas hos fina Josefina. Blev en fin kväll med många minnen som pratades och skratt som skrattades. Jaa, jag uppskattar verkligen sådana kvällar.

lördagen styrde vi bilen mot Skellefteå och Elias. Hos honom blev det en fika på två timmar, en koll runt huset och även där massor med skratt. Vi besökte sedan Skellefteå stad, för att till slut bege oss till Iza där vi mötte henne och Niklas. Lina blev dödad med vår dansbansmusik och tvingad att kolla dansvideor. Men hon ville inte med och dansa, så därför blev det bara ett besök på Rotan för att presentera en FIN person. Väl därifrån slog den enorma saknaden till, men jag överlevde. Väl hemma och väl i säng slog den dära busiga sidan till i oss båda och vi skrattade i en halvtimma innan vi till slut kunde somna.

Söndag stavades första advent, ett besök i kyrkan först. Sedan mysig skyltsöndag där även snön tittade fram. Det var så fint när den sakta föll från himlen. Mörkret föll också över stan och efter en låååång fika åkte vi hem, tog en promenad och sedan bakade vi lussebullar. Vilken fantastiskt mysig dag detta var. Och tänk att vi fick snö på första advent också!

Idag har vi mest varit i Luleå och sedan åkte Lina. vilka fina dagar vi fått ha tillsammans. Förhoppningsvis ses vi innan hon åker till Hawaii, annars gör vi det efter.

När du skrattar dansar min själ!

2 kommentarer:

  1. Åh, Elina! Vilket fint inlägg! Bra sammanfattning av veckan! Fina dagar verkligen! Och allt skratt, underbart, fantastiskt! Nu ska jag kolla på våra filmer från Vallsberget, och minnas den superhärliga snödagen!

    (Jag hoppas det är nåt annat än till dansband din själ dansar till av skrattet. Jag är fortfarande rubbad efter den kvällen! :P)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh, kära du! Vilken tur att du sa till mig att läsa detta inlägg igen! Det sprider sådan glädje Elina! Jag saknar dig massor min goa vän!! Vilken fin vecka det var! Så mysig, så mycket vi gjorde och allt galet skrattande!!! Kul att jag fortfarande (och antagligen för alltid) kommer vara störd av den där dansbandskvällen. Det kan bli FÖR mycket!!!!!!! Hahaha! Kommer alltid minnas den också för den delen, usch då haha. Snön på första advent och julskyltningen, så himla mysigt! Lussebullen och kaffe på caféet och därefter hem till dig och baka egna. Åh! Kan du inte komma ner till mig snart? Vet att det är svårt att hinna med, men jag hoppas att vi ses relativt snart vännen! Saknar dig, stoooor kram!!!

    SvaraRadera