tisdag 26 april 2011

Hjälmared

Jag är tillbaka vid ett grönt Hjälmared igen och det känns fantastiskt! Ju längre jag är här ju mer inser jag att jag faktiskt vill bo här, jag trivs så bra i Alingsås.

Lovet har varit bra, mycket bra. Påsken spenderades i Gråträsk där vi körde skoter på leder av gräs och på en is som snart är ett minne blott. Vädret har varit sjuuukt bra och vi har liksom bara gottat oss i den fantastiska sol som funnits. Vi har dansat bugg, suttit på renskinn, skrattat, varit på fest i Pjesker, lärt oss massa nya saker och blivit lite bruna.
En annorlunda påsk med tanke på att snön lyst med sin frånvaro.

Nu ser jag ett slut på denna underbara hjälmaredsresa, det känns oerhört tråkigt. Men samtidigt är jag överlycklig över att jag fått vara med om denna underbara resa, jag är glad över de vänner jag lärt känna och fortfarande kommer ha kvar efter detta året. Det är jag övertygad om. Jag är spänd över att se vad som kommer hända här framöver, men samtidigt lite orolig. Jag vill så gärna att det ska bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar