lördag 2 april 2011

Om att sakna det man har

Jag kan inte bestämma mig vart jag vill nästa år, ikväll har jag haft en så otroligt bra kväll att jag absolut inte vill härifrån. Vännerna i Alingsås är för goa måste jag säga, jag kan inte bara lämna dem.
Men samtidigt är min dröm att jobba i fjällen, så jaa, vart och vad vill jag med mitt liv?

Annars går min tid mestadels åt till att söka jobb och ta vara på den allra sista tiden på Hjälmared. Det är enbart två månader kvar och under detta året har jag faktsitk levt ett galnare liv än jag någonsin trott att jag skulle få göra.

Jag tänker bland annat på den gången jag berättade om att man kunde vissla igång ett norrksen och ingen trodde på mig!
Sen tänker jag även på den gången som jag snubblade över fiskelinan och slutade på akuten med kryckor i mina händer.(jag har linan i min ägo)
Jag funderar även kring den gången då vi skulle åka och dansa första gången - men som slutade på stures här i Alingsås!
Och som den gången då ett gäng söderbor fick för sig att fira nyår uppe i ett isandes kallt norrland - det bästa nyåret hittills!
Som den gången jag och min andra halva bestämde oss för att resa till Australien.
Tänk alla de gånger vi dansat i Aulan, alldeles svettiga och helt överlyckliga.
Alla de fanastiska vännerna jag funnit - både i och utanför skolan!
Och den gången då vi kom hem halv elva dagen efter ett besök ute på krogen (ingen fara mor!)
Och tänk att jag fått förmånen att töta på en lika klantig människa som mig själv, denna människa vid namn Jennika Töllenius!

Jag saknar detta galna liv redan!
Detta året har varit heeeeelt fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar