måndag 18 juli 2011

Ack du Piteå

Christer i P3 handlade idag om Piteå, kära Piteå. Intressant att lyssna på, alltid när det är någon annan som snackar om staden jag vuxit upp i. Värst vilken dialekt vi har, men charmigt är det på något vis ändå!
Tydligen så var man än befinner sig i världen så hittar man en Pitbo - det var ju nåt nytt!

Och även fast jag inte ens känner för att bo i Piteå till hösten, så kan jag inte sticka under stolen med att det är en fin stad jag kommer ifrån och det är här jag vill bo när mina barn blir till.
Men nu känner jag inte för det, nu vill jag upptäcka vad världen har att erbjuda.
Tydligen har vi haft det varmast vi som bott i Norr i sommar, fintfint!

Och på tal om ingenting - jag orkar typ inte ha en oplanerad höst. Jag gör verkligen inte det.

Piteå - det är hit man kommer när man kommer hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar