lördag 30 juli 2011

Linda Tomingas

Linda Tomingas är en av mina mest nyupptäckta vänner och vore det inte för den kvällen i Falköping för snart ett år sedan så skulle jag nog fortfarande gå omkring och vara arg på människan.

För arg det må jag säga att jag var - vem var den blonda tjejen att säga att jag hade SLAPPA armar på dansen? Detta vägrade jag acceptera och utnämde henne direkt till ett offer att spy galla över.

Och galla det spydde jag fram till Kamratmötet på skolan, för där var hon, blondinen!!! Hon stod på scenen, iförd en glittrig stass och var sjuuuuukt cool. Hur blev hon helt plötsligt cool?
Nä, hon skulle jag nog passa mig för!

Så kom den kvällen i Oktober, jag skulle för första gången åka bil med Jennika. Vårt samtal löd ungefär som följer
"Vavavava.....tystnad" Ingen förstod vad den andra sa.
I ett hus jag kliver in i sticker BLONDINEN fram sin skalle, vad gjorde hon där? Skulle JAG hänga med HENNE? Kvällen blev till min stora glädje sjukt rolig och blondinen hette nu mera Linda och var sjuuuukt härlig. Hon var ingen att spy galla över.

Julbak i Jacobs stuga, massamassa skratt och fika. Pepparkakshus och bara galet bra. Sen middag och bonde söker fru. Jag gillade henne verkligen.
Den 5 februari - kalas hos Linda i Vårgårda! Lekar, fika, mat och skratt.
Några helger senare - avskedsfest som heter duga. En kväll där jag utmanades av Linda att supas under bordet. Linda lyckades inte, men roligt var det. Så galet roligt. "All in" var ett uttryck som jag numer visste vad det betydde. Det var verkligen så. Grädde, drinkar, skratt, pussar, kramar, ostbågar i näsan och bara galet.

Nu mer är denna tjej en tjej som jag snart förhoppningsvis kommer leva samboliv med, hon är en tjej som jag ständigt har roligt med, som aldrig tackar nej till dans. Som alltid är duktig på att leka och framförallt, hon säger aldrig nej till KOLHYDRATER!!! Eller varför inte all in? Nattamat - ett uttryck Linda gillar.

Och vem var egentligen den tjej som vågade säga att jag var ospänd i armarna?
Hon var Linda Tomingas - en galen blondin som jag ständigt har roligt med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar