söndag 20 februari 2011

Livet är underbart

Det är söndag idag och solen skiner på för fullt. Hade tänkt trotsa min lilla förkylning och ta mig en löprunda alldeles strax, halsen gör ju inte ont längre så varför inte?

I övrigt har det varit en alldeles fantastisk helg här i Alingsås. Jag ångrar inte för en sekund att jag åkte hem lite tidigare från lovet, så sjuuukt roligt.

I fredags var vi på en helt gaaaalet rolig avskedsfest för Linda. Vi käkade först middag här jag, Jennika och Sindi. Fy vilket skrattkalas det blev och de fick äntligen smaka på origentdressing, vilket gjorde succé ;) Det var längesen må jag säga, men ack så roligt. Jag och Sindi gick sedan mitt i natten på madrassjakt lite och fann två fina madrasser som hon sedan har sovit på hela helgen. Vi avslutade denna fina kväll med en semelfest på mitt rum.

Igår lördag tog vi det verkligen så lugnt man kan göra. Vi gick på en promenad i solen, handlade lite middag, åt palt till lunch, gick och solade på isen och tog lite bilder och sedan somnade vi framför en film innan det var dags att göra sig klar inför kvällen. Middagen gjordes och Sindi råkade ut för en liten olycka. Efter många om och men kom vi i all fall fram till Trollhättan, dansade häcken av oss, svettades och skrattade i mängder. Det var en trött färd hem, men vi tog oss till Alingsås och somnade med en gång där kring halv fyra.

Sindi har nu åkt och jag har städat världens mest dammiga rum må jag säga. Dammet bara flög. oooh, men nu är det nog lite bättre hoppas jag.
Jag måste ha världen bästa vänner, det bara är så. Både i Alingsås och i Piteå, tänk vad lyckligt lottad jag är.
Denna helgen kommer jag leva på länge, kväll är det dans för hela slanten igen och på fredag kommer världens bästa Sanna hit.
Behöver jag säga att livet leker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar