söndag 12 juni 2011

En helg i studenternas tecken

Det har varit en händelserik helg och den har vart sjukt bra!

Min grymma syster tog studenten i fredags och det firades med en 37 gradig värme, sol, mat, tårta, skrik, skratt och smutsiga klänningar. Vi letade skugga över hela gården och flyttade bord och stolar för att inte dö i värmen. det slutade nästan med att vi satt i diket för där var det mest skugga.
På kvällen dansade jag för första gången denna sommar på loken i käcktjärn och i vanlig ordning cyklade jag dit. Dock i lite kallare klimat än på dagen, klockan tio hade det hunnit sjunka till "bara" 29 grader.
För övrigt var det en fantastiskt bra kväll med många fina danser, på fredag blir det igen :)

Lördagen började med samma hemska värme och en båttur till släkten. Där firades studenterna en gång till med mat, tårta och flera glas kall saft i värmen. Även här sprang vi och letade skugga.
Kvällen spenderades på en balkong i värmen med ett glas vin i handen och solen i ögonen. Rätt nice om jag får säga det själv!

Idag är det 13 grader och betydligt kallare. Jag har legat på soffan hela morgon och bara tagit det lugnt. Rätt skönt. Strax ska jag iväg på en löprunda av nåt slag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar