onsdag 1 juni 2011

283 dagar av lycka

Hjälmared är ett minne blott nu, men det finaste minnet som just nu finns i mig.
I höstas åkte jag dit utan egentligen några förväntnignar och förtstod inte själv varför jag ville gå där. Men något lockade mig! Nu förstår jag vad...

Året har innehållit mer än jag någonsin kunnat ana, så mycket glädje och lycka på samma gång är egentligen omöjligt att lyckas få. Men jag lyckades och jag är lyckligast på jorden över att jag fått förmånen att uppleva allt vad lycka kan innebära.

Så fina vänner, både inom och utanför skolan, jag fått möta. Så många fantastiska människor, lärare, klasskamrater och andra. Så många kändisar och nya möten varje dag, så många jag pratat med som jag aldrig trodde skulle ske.

Det är inte många gånger jag har skrattat så mycket som under året i Alingsås, så mycket som jag fått uppleva och så glad som jag har varit.
Det går inte med ord besrkiva hur tacksam jag är för allt.

Nu är jag hemma i ett blött och kallt Piteå och funderar hur jag nånsin ska kunna somna i natt. Det är lika ljust som på dagen och det är dags att sova... Hur gjorde jag egentligen förra sommaren?
Det bästa med att det är sommar är att det kommer bli nice att leka med mina vänner som kommer hem, att kunna dansa hela natten i ljuset och att hösten kommer sen.
Vilket innebär att jag får flytta tillbaka till stället där jag hör hemma - Alingsås!

283 dagar av lycka - och det kommer bli fler!

2 kommentarer:

  1. Tänk vad mycket vi har skrattat Elina! Som du skrev till mig, skrattat åt våra trötta ben! Vi ska ut och springa, men när vi väl ska ta första stegen går det knappt för de är så sega, trötta och stela! Hoppas det går lättare nästa gång vi ska ut! Saknar dig mycket! Puss!!

    SvaraRadera
  2. ikväll sätter jag mig på et nattåg till pit! får jag träffa dig eller, jag saknar dig förstår du! ;D

    SvaraRadera