söndag 19 juni 2011

Mina tjejer har vart här!

Mina tjejer har åkt mot de västra delarna av landet, känns tråkigt. Men på torsdag ses vi ju igen. Helgen har inneburit massa skratt och busigheter. Skämmas får man alltid göra när man är med dessa, men det är det värt. För så roligt som jag har med dessa två tjejer är det inte ofta jag har.

Fredagen bjöd på ett statsbesök med massa shopping för sindi, jag och Jennika shoppade en glass. Självklart blev det en PN efter middagen också, jag har ju två jättepigga vänner ;) haha. När vi sovit en timma klev vi upp, gjorde oss klara och tog cykeln i den ljumma sommarkvällen och cyklade solen i ögonen till Logen. På logen var det nämligen dans, men innan det så fick Jennika kramp, jag fick hämta salt och sen tigga skjuts av en vän för att hämta nya skor till allas vår egna kramp-vän ;)
Dansen i sig var heeeelt fantastisk, jag blir så oerhört lycklig av att dansa. Det är typ sjukligt!
Kvällen bjöd sen på en biltur hela natten efter dansen, det var ju tydligen så cooolt att det var ljust hela natten och att solen gick upp i samma veva som den gick ner.

Fredagens sena sänggång resulterade i att vi sov på tok för länge, halv elva klev vi upp helt otroligt trötta. Vi tog oss en sväng in till stan, käkade lite lunch, kollade in Cillas fina lya och sedan käkade vi middag hemma hos oss. Lite festligheter inne i stan hanns med på kvällen, även denna kväll med solen i ögonen. Det var riktigt varmt ute. Sedan tog vi tre strandpromenaden längs hamnen i stan och avslutade kvällen med ännu en biltur runtom i Piteå. Det var ljust även denna kvällen.

Även gårdagens sela sänggång resulterade i vaknande klockan tio istället för nio. Vi tog oss en tur på cykeln genom byn och avslutade på bryggan här nedanför vid älven. Mysigtmysigt. Tydligen har vi stora myggor i norr. Vi la oss sedan framför tv:n och såg en film. sedan var deras äventyr slut för denna gång. Vi avslutade helgen med att kolla in gamla bilar i ett garage här i Böle, Jennika var impad.
Sannex har under helgen ständigt följt med oss, dessa underbaringar alltså!

På torsdag är det dags för mig att åka till Alingsås igen - kan knappt vänta!


Jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar