lördag 5 mars 2011

Home is where my heart is

Framtiden är till och från väldigt oviss för mig. Vissa dagar är den helt spikad, medan andra är den lite si och så. Idag känns det lite som att jag faktiskt skulle vilja vara en sommar hemma i Piteå!

Det lutar just nu mot att jag blir Alingsåsare redan till sommaren, då jag har valt att börja spela handboll igen och måste hänga med på försäsongsträningen.
De mest negativa med det är att det kommer gå nästan en hel sommar utan att hänga i Piteå. Det kommer kännas sjuuukt konsigt, med tanke på att sommaren i Piteå kan vara bland det bästa man får uppleva. Det är liksom då staden börjar leva igen.

Det är verkligen så att man upptäcker att man trivs rätt bra i sin stad när man flyttar därifrån, men samtidigt skulle jag inte vilja komma tillbaka till den än. Självklart vill jag att mina barn ska växa upp där och självklart älskar jag att det är snö på vintern och sol typ hela natten på sommaren. Men samtidigt har jag gjort det och jag vill upptäcka något nytt.

Piteå är oerhört många fina minnen för mig, det är ju där jag upptäckt det mesta i mitt liv. Och det är i Piteå som jag har min riktiga trygghet. Det är där jag vet precis allt, vartenda hörn.
Och det är där jag finner MÅNGA av mina vänner.
Det är nog därför jag också trivs hemma. Min familj, mina vänner, snön, solen, tryggheten, jaa allt finns där. Och det finns nog inte mycket som slår en sommar i Piteå!

Piteå är mitt hem och där är även mitt hjärta! Men just nu vill jag inte bo där, jag vill upptäcka andra saker i livet med!

1 kommentar:

  1. Åh så bra skrivet! Jag känner precis igen mig! Sommar i piteå är det bästa! Önskar man var femton och bara hade sommarlov, utan jobb och med alla vänner på plats! Men som du säger, det är dags att flyga ut från boet för att senare komma tillbaka och uppleva allt igen.

    SvaraRadera