lördag 27 november 2010

Stop The World!


Vore jag en mobiltelefon så hade mitt batteri just nu stått och blinkat på rött, törstig efter en laddare för att ladda mitt batteri. Med andra ord skulle jag behöva sova just nu.
Och tänk, det står en säng bakom mig nu, tänk så vackert att man faktiskt kan krypa ner i den när batteriet står och blinkar rött. Det är ju faktiskt inte en självklarhet för alla.

I övrigt är det alldeles för mysigt på hjälmared just nu. Första advent på söndag firades med en liten adventsandakt imorse vilken var riktigt mysig, följdes av adventsfika på tiofikat och sedan efterrätt till maten. Jaa, snön är här och det är mycket om jag får säga det själv. Julgranen med ljus finns här utanför, ljusstakarna står i fönstren och snart finns en även i mitt fönster. Det känns riktigt gött, kanske gillar jag julen detta år. Och på onsdag börjar julkalendern, heeelt fantastiskt!

Jag klarade förövrigt fystersterna i onsdags. Har inte sovit mycket sedan i tisdags, dels på grund av nervositet, dels på grund av tåg och dels på grund av ÄCKLIG hosta som vägrar lämna mig.
Hade ett uppehåll igår från träning, idag har jag tränat i tre timmar. Känns fint.

Imorgon kommer det bli en mysig dag, först löpning, julstäd, frukost, plugg hos Lovi tillsammans med glögg och pepparkakor. Sedan löpning igen, middag med opera-tema och sedan buggavslutning inne i stan.
Vilken dag man kan se framemot!

På tisdag är det fotbollsturnering, jag ska tydligen vara målvakt.
Nu är det god natt och ses imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar