fredag 17 september 2010

Home Sweet Home


Efter många om och men sitter jag nu i mitt hus i Böle och bara myser. Har precis varit på en löprunda här i byn. Det är svinkallt, gult, rött och mulet. Men ändå så fantastiskt, det luktar liksom hemma.

Flygresan hit var minsann inte lika fantastisk. Mellan Göteborg och stockholm hade jag en tjock gubbe vid mig. Han tog upp sin stol och halva min. Till råga på allt började han nästan direkt vi startat att snarka. Inte nog med det, han snarkade mig rakt i örat HELA vägen. Även fast jag försökte dämpa det med min ipod så hördes det igenom. Jag höll på att bli galen.

I stockholm möts vi av det hemska beskedet att Luleflyget hade blivit inställt och skulle istället gå till Kiruna. KIRUNA, så fruktansvärt! Blir ombokade till Skellefteå. Så jag får hänga med en tant, göra hennes dag gladare och sedan åka buss till Piteå från skellefteå. Det var grymt skönt att sätta sig i bilen, få en kram av mamma och sedan somna.

Här hemma har en hel del förändrats, men det är ändå samma. Jag saknar dock hjälmis en del.
Idag ska jag mysa med mamma, äta lunch med cilla och tove och bara njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar