söndag 12 september 2010

En dag med Ylva


Det har varit en märklig dag idag, ett mycket märkligt humör har faktiskt funnits hos mig.
Så fantastiskt att Ylva finns och Sofia som kan det med att lätta upp stämningen så otroligt mycket.

Efter en prommis, frukost och lite fundering drog jag och Ylva till den stora staden Alingsås för att gå i lite affärer. Jag hittade mig en skjorta, som egentligen var för dyr för mig. Men jag hade till och med drömt om den, så jag unnade mig själv att köpa den. Vi satte oss den på ett glasscafé och myste i väntan på buggen.
Man kan ha riktigt fina samtal med den tjejen alltså, så sjukt seriöst men samtidigt så flummigt.
Vidare på buggen, som idag faktiskt var fantastiskt rolig. Lärde mig grymt mycket och hade en fin tid där. Dessvärre vet jag ej om jag kommer komma ihåg den sista turen, eftersom att jag hade tur och fick dansa med en sjukt bra kille som kunde vad han gjorde. Detta förde med sig att jag slapp fundera vad jag skulle göra och bara hängde med. FÖrhoppningsvis kommer jag ihåg :)
På tisdag ska jag och Ylva pröva våra vingar och ge oss ut på dansbanan här i Alingsås, det kan bli spännande.

På vägen hem besökte vi Ica Maxi, inget mer med det så vi cyklade hem och när vi väl var hemma, super hungriga, trötta och svettiga så kommer jag, smarta jag, på att jag ahr glömt min nyinköpta påse på dansen.
Snäll som Ylva är cyklar vi än en gång på våra superbra cyklar till stan för att hämta påsen. Grejen är den att det är ganska långt in till stan och vi cyklade dit på mindre än 15 min, vilket är en bedrift med tanke på vilka dåliga cyklar vi har.
På väg hem träffar vi även på ett rådjur, 15 meter från oss.

Mys med Sofia och Ylva har det varit ikväll, jag har för det mesta älskat denna dagen. Den har varit fantastiskt fin!

Nu är det natt och säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar